onsdag 18 mars 2009

vardagsnytt

Idag fick Nina Diplom för sin vattenlek, det var avslutning. Hon har tagit tre märken sammanlagt. Så duktig vår tjej! Jag blir så stolt. Våran flicka. Älskade skitunge!!! Hon var helt färdig när hon kom hem. Hann kolla i tio minuter på sin Playhouse Disney kanal, sen slockna hon.

Annars har barnen varit ganska gratis idag. För det första skulle Ronja upp strax efter fem i morse. Och Nina är trotsig till tusen. Jag ska inte göra det, jag ska inte göra så, vill inte, tänker inte, ska bara och lite halv dum mot lillasyster. TÅLAMOD Pia..... Och lillasyster ska äta hundmat, bada i vattenskålen, gräva i kattlådan och klättra upp på samtliga möbler samt äta allt hon hittar som går att stoppa i munnen. Wunderbar....


Idag har alla katterna varit ute på vift! Kul att se Gazza springa, eller springa är nog att ta i lite överkant i sammanband med hans namn. Strosa är mer riktigt. I alla fall lukta och gå runt och upptäcka området. Spännande!! Visst är han stilig!








Gazza







Vi drack kaffe på altanen efter lunchen. Hur mysigt som helst. Den är verkligen ett riktigt guldkorn! I lööööv it. Vill ha en grill. Så vi kan grilla massa god mat!



Till Ninas kalas var det egentligen tänkt att jag med hjälp av mamma skulle göra massa mat. Men jag vet inte. Vi är ganska många och det kan pipa iväg i kostnad. Och just nu är man inte stenrik direkt. Men vi får se, kanske går att göra nåt enklare. Tårta och andra bakverk blir det i alla fall! GARANTERAT. Nina längtar så efter sitt kalas. Hämtade ut hennes presenter idag på posten, jag tror hon kommer bli överlycklig.



Jag gjorde raggmunkar idag till kvällsmat. Riktigt nöjd. Nästan lika goda som mormors! :-D

Nu ska jag njuta lite av lugnet.
Catcha later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar