torsdag 5 mars 2009

this and that

Idag kom Robban hem efter att ha varit på konsum. Ser en ambulans utanför, och undrar va som hänt. Kommer in och ser att det är min mormor! Hon har tydligen blivit jättedålig inne på konsum yr och illamående och svimfärdig... Min mormor!
Jag och Ronja var där i morse och fika och då var hon som en frisk som nötkärna. Hon kom hem från ålandsbåten igår och har dansat och haft så kul!
Sitter nu och väntar på att mamma ska ringa med info från USÖ...
Lite mycket nu.
Farmor har fått tillfälligt boende på Kullängen. I och för sig har hon varit dålig en längre tid och legat på USÖ en månad. Så på gott och ont är det väl bra att hon får tillsyn. Men det är ju inte kul ändå eftersom de flesta där inte är direkt klara i huvudet vilket min farmor är. I hennes fall är det bara kroppen som svikit.

Nu ska jag ta en dusch, och hoppas mamma ringer och säger att det inte är något allvarligt...

1 kommentar:

  1. Nej men fy! Stålmormor ju.. Usch, det är hemskt när de man älskar blir gamla.. Min farmor är inte helt ung heller.. Hoppas det bara var lite för mycket dansande och lite för lite sömn som gjorde det. ;)

    SvaraRadera