söndag 22 mars 2009

party och sånt!

Igår hade vi barnvakt,hundvakt och var bjudna på fest! Superduper trevligt verkligen! De kändes hel mysko när jag och Robban vandra iväg med system påsar, hihi. Inte allt för ofta det händer. Som sagt 29års fest hos Marina och Anders. De hade Rockband. Haha! Vilken grej. Vi har ju Guitar Hero, det är ju bara en gitarr. Men här är det gitarr,bas,trummor och mick.... Jag kan ju redan nu säga att motoriken mellan fingrar och, fötter och diverse saker INTE fungerar på mig! Men det med micken var ju hur skoj som helst! Så jag vill ha ett Singstar! Då ni! Celine Dion släng da´ i vägga!

I alla fall vi kom dit runt sex och gick hem efter ett. Men gissa när vi gick upp idag! tio i elva. My god! När hände det sist. Ok jag vaknade jätte många gånger under morgonen när barnen brukar vakna. Men såg till att somna om. Så jag är faktiskt jätte utvilad idag! Trots intaget av alkoholhaltiga drycker :-)


Jag går i framtids tankar... jobbtankar, inkomster,arbetstider och dagistider... Hur gör man för att pussla ihop det?! ÄR det bara jag som är helt bakom... . Vi är ju numer två skiftare. Och det kommer INTE fungera sen när jag kommer jobba heltid. Då är det Nattis som gäller och det vill vi verkligen inte ha!! Nej jag vet inte hur det kommer bli. Löser sig det vet jag att det kommer att göra. Men ja. Ni vet. Hur göra man?

Jag har dock en idé som ajg ska följa upp... jag sa till mig själva att jag ALDRIG skulle göra det igen. . .. men situationen är annorlunda och det har förändrats väldigt mkt.. .till det bättre då. Vi får se. Ska först och främst se vad som händer med TC... men det visar sig.


Och vet ni!
Min mormor och min mamma har bestämt dig för att de ska stå för maten på Ninas kalas. Hur underbara är inte de då!!! De ska inte bara betala den, de ska göra den oxå. Super lyxigt!
Jag ska fixa fikabröd, tårtor och dricka.


Jag färgade håret igår. Riktigt nöjd.
Skönt att göra nåt. Men jag skulle nu vilja byta ut hela min garderob. Vill ha nya kläder.. Men det krävs ju lite pengar till det. Nån gång, nån gång...Jag gjorde en multiavancerad småbarns mammegrej...så egentligen sborde jag kunna fixa det där med gitarrer,knappar å sånt, men icke. Jag färgade i alla fall håret samtidigt som jag låg i badkaret, rakade benen och drack kaffe. Effektiv.... I know.


Och var tog min vår vägen, idag vräker det ner snöflingor stora som lovika vantar.... hallå det ville vi ju inte ha.


Busisar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar