tisdag 24 mars 2009

Murphys law

Jag kan ju börja med att säga att avskyn och bitterheten för ledning var företag man är anställd ökar för var dag.
Ni minns kanske att jag skrivit om en skuld som jag är skyldig,som blivit fel och ingen vet var mina pengar är. Igår kom man ju som bekant åt deklarationerna på skatteverket. Pias granna summa att betala ca 8000... Jahapp!?!? Hur och vad?... Robban kontaktade Skatteverket och fråga huuuur den kan vara så hög mot förra året. Vi fick svart på vitt i ett mail att det inte betalts in nån skatt för summa 30 nånting (skulden) . . .. och det är ju väldigt skumt. FÖR jag fick inte ut några 30 papp. OCH jag skattade visst de pengarna var sig de är mina eller inte. Vem vill vara syndabocken för detta... Pyrt om öronen för TC... ja, de har ju inte betalat in skatten till skattemyndigheten... spännande. . Min käre kompanjon,vän,fackliga ombud och granne Anna tog som vanligt tag med klor i detta.
Jag blir bara så trött. Hur långt ska det behöva gå. Jag- en liten människa med en pytte inkomst... ska de kursa ut mig totalt? Är det vad man är värd för företaget liksom. Att bli behandlad som en påse skit.... ååå å å elden pyyyr.

I alla fall i detta brev från skatteverket stod det även att det dras för lite från HSB, mitt trappstäd. Så dit ringde jag på en gång å bad de dra 150kr extra i månaden. Klappat å klart. Kanske får smaka på skatteåterbäring nästa år??? Nää hoppas på det vore ju för mycket.

Inte nog med det.... jag skar mej i fingret förut. Jag lovar, blodförlusten är inte långt borta. Jävla vitkålshuvud... Robban kallar mig klantig, vadå än så länge har det ju inte hamnat något finger i maten... Det räknas väl som skicklighet?!

HA! Och det här vädret idag då. Ok det har varit solsken och fint... ja ja.. Men en decimeter snö liksom... kul värre. Jag hade ju väntat på att de skulle börja sopa av gatorna och sådant.. men icke.
Ronja hade ett race i natt. Väldigt orolig och gnällig. Grät och fick ingen ro. Hon sov två timmar när vi la henne men sen var hon vaken till två någongång... då hade jag prövat med välling runt tolv och vid halv två flytande ipren... sen vakna hon kvart i sex. Så lite mindre än fyra timmar sömn gör en lika fräsch som ett lik ungefär.

Men vi var på Drop In fika på dagis idag, det var trevligt! Morotskaka och kaffe! Kaffe förhöjer alltid och kakan var mums! :-)



Nu sitter jag och stirrar på en hund som ligger i en häg med mekano,lego,böcker och diverse andra leksaker i Ninas rum. På hennes TV spelas Pingu och brevid mig i ligger just underbara lilla Nina och sover... Bra med bärbar dator!

Nu ska jag gå ner och belägra soffan. Robban hade köpt en chokladkaka. LÖV HIM! Precis va jag behöver.. Tur att man har honom och guldklimparna ovan!

Tjipp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar