söndag 8 mars 2009

kalas

idag har vi varit och fira min mamma. Hon fyller 58år på tisdag. Det var trevligt. Vi kom in på film prat. Det är kul!!

Hämtade ut skor idag från skopunkten. Så super nöjd. Billigt var det oxå, ännu bättre.

Idag små blippa jag runt en sida jag hålls till på en del. Jag blir så trött. Detta är en "familjesida" Jag kolla lite på trådar om bloggar å sånt.
jävla Cafe latte morsor säger jag bara! No offence till drycken i sig. Men alla miss goody two shoes som är så pedagogiska och ditten och datten. Jag menar come one! Mitt i allt detta, kommer ni ihåg barnen över huvudtaget? Alla regler om uppfostran och hur man ska laga nyttig kost, samsova eller inte. Napp,amma, ersättning och vällning är väl också heta topics...
Det är morsor som aaaaaaldrig i liiiiivet skulle ge sina barn halvfabrikat. Och det ska lekas pedagogiskt, pojkarna ska ha klänning och flickorna ska hängslebrallor. Har ni tid för barnen när ni styckar era grisar och kärnar erat jävla smör? Mina döttra har rosa kläder... men visst alla andra kulörer finns även i deras garderob. De får leka med vad DE tycker är roligt. Vill de leka med dockor eller traktorer, tåg eller barbie är det upp till dom. Och gudförbjude mig jag har färdiga köttbullar och fiskpinnar i frysen. Och blunda nu jag har även ett gäng pås-såser i skafferiet. Häng mej... jag måste vara barnmisshandlare.
Så kollar man på nyheterna om, kommer ni ihåg Bobby, han skulle nog vara glad åt både barbie å traktorer även ett par färdiga köttbullar.
DET är folk som inte ska ha barn.
Jag älskar mina barn. Missta mig inte jag blir väääldigt trött på-mamma-mamma-mamma-,-varför-varför, vill inte, nää, ska bara och gnäll och tjat. Det är väl bara mänskligt.

Men nåt som slagit mej att jag har även hängt på både katt och hund forum! Och folk är PRECIS likadana. SHIT!
Hundarna får gå fleeeeeera mil om dagen, de får aldrig vara ensamma, de har miljoner med pengar, för en låginkomstagare ska inte köpa hund-för det har de inte råd med.. jag undrar ju bara hur de får tag i sina pengar om de inte jobbar. Eller har alla med sina hundar till sina välbetalda jobb då eller? Och det barfas och görs si och så, alla köper RC eller Nutro mm. De bannlyser Cesar Milan, för det är ju en skum mexikanare som "misshandlar hundarna".
I katt världen är det oxå lite halvmysko folk.

Jag är ingen supermorsa. Ingen världsbästa hundägare. Inte heller toppen kattägare.
Men jag älskar mina barn och mina djur och försöker ge dem det jag kan. Jag följer med faktum inte "Cafe latte mamma trenden" eller är inte heller nån värsting matte... Men jagcgör så gott jag kan, och tror faktiskt elelr jag vet att mina barn och mina djur mår bra. Även fast de får käka färdiga köttbullar och Doggy... och nej jag matar inte barnen med Doggy... även fast det frivilligt slinker ner om man får gräva lite matskålarna. Annan historia det...

Jag blir så trött på alla perfektionister. Dra på dig mysbrallorna och slappna av för fan!

3 kommentarer:

  1. ha ha ha, kan inte annat än hålla med! Finns ju lite mysko folk här i världen... Får trösta oss med att även om vi inte följer alla "regler" så blir nog våra barn ganska normala ändå. /lena W

    SvaraRadera
  2. Åh, ett eldigt inlägg, me like. :D
    Jag håller dessutom med, föräldrasidor kan jag inte nåt om, men hundsidor hänger man ju lite på. Alla vill väl visa upp sin perfekta sida, den andra låtsas man att man inte har.. Eller nåt? Eller så är det bara rika människor utan jobb som har tid att sitta och häva ur sig skit till andra hela dagarna? :P

    SvaraRadera