fredag 6 mars 2009

Freaky Friday

Nu är det helg minsann. Och vad gör jag. Jo jobbar natt. Det börjar bli lite standard.

Min mormor är hemma! Tydligen har "kristallpartiklar" lossnat i hjärnan och landat/kommit emot balans nerven därav hennes karusell yrsel... krake! Som tur är är det inget farligt. Så skönt att höra.
Men nu har hon fått en ordentlig genom koll med röntgen och alla sorters prover. Vilket i sig kan vara bra för en krut tant på blott 78 år.

Mamma talade om va min kära dotter delat med sig utav i hela badhuset senaste vattenleken de hade.
-Mormor varför har du hår där?! -pekar-
-Jo det har vuxna flickor...
-Nej det har inte min mamma!
.....badhuset jublar....
- ehhhmmmm mormor svarar- neeeeh det är ju lite olika...*host*
....Ja.... ärliga barn. Det är hääärligt..

Och sen då... hormoner, vårkänslor eller va fan det är... Har gått och dagdrömt om graviditet. Är jag helt galen?!?! Måste blivit sinnesförvirrad.... I mean my god. Eller?! Har dock inte delat med mig av mina tankar till min andra hälft.... han skulle förmodligen tycka att jag blivit som sagt sinnesförvirrad... haha! INSANE.... men livet blir ju så mkt enklare med lite galenskap. Eller hur!

Idag var vi på fiket.....för tredje gången den här veckan... HAHA många sug i bakelse tarmen den här veckan... hähä!
Den här gången med Marina och Niklas. Väldigt trevligt. Ungarna fick leka av sig lite. Och vi snacka massa skit. Som det ska va!

Jag längtar till våren nu, vill fixa på altanen. Snart kan vi sitta där!!!!
Jag såg gullvivor i rabatten!!! Lite roligt att se nu vad som kommer dyka upp där.... vi har ju inte sett blommningen så att säga!

Nina fyller 4 år om en månad. Hur konstigt är inte det?! Våran stora flicka.

1 kommentar:

  1. Jag skrattar lika gott nu åt denna historia, barn är för underbara!!

    SvaraRadera