lördag 28 mars 2009

grattis farmor


Nu sitter jag i soffan med min flapitopi.... reprisen av Så ska de låta pryder min tv. Bra skit. Igår var det förresten Lets Dance final. Oc h jag säger så här, jag tycker detvara toppe natt Magnus vann. Men HELSKOTTA vilken stark sista dans Bagge gjorde. Den var riktigt vacker.

Brevid mej ligger en liten rövarunge och vilar lite grann. För en timme sen åkte Nina till sitt älskade badhus med pappsen och farbror. Kul!

Idag fyller min farmor år. Ska dit och fira henne i eftermiddag. Har inte varit och hälsa på henne på Kullängen ännu. MEN är så glad för henne och farfars skull. De ska bli sambos igen! De har fått en special anpassad lägenhet i samma hus som Åsen. Hiss ner och de har maten serverad. Larm,högtalar telefon och massa bra till hennes och givetvis farfars fördel. Underbart! Verkligen skötn att hon får hjälp. Och på ett sätt slipper vara kvar där. ÄVEN fast det var bra att hon fick vara där, ja lite kluvet.

Min mormor är pigg och som vanligt igen. Hon skulle ha folk på en "sittning" igår, med tre rätters och grejjor. Så det är ju skönt!

Den här månaden är verkligen ekonomiskt rutten... Men det ordnar sig, det gör det alltid. Men väldigt tråkigt, Ninas födelsedag och allt. Nu är hennes presenter och det klart. Och så skulle ju mamma och mormor stå för maten. Men ändå. .. hatar det.

Och vårkänslorna försvann med solen... vad är det här?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar