lördag 25 april 2009

soliga lördag!!

What a day!
Dagen började halv sju då gav Ronja ifrån sig sitt sedvanliga bubbel inne ifrån hennes rum. Så gullig när man väl går in till henne står hon i sin säng med storflinet och säger -Heeehj! Vi gick ner och en stund senare kom även storasyster ner... Lite barnprogram och jag kolla ju givetvis av mina favvo sidor på nätet...lite vakna till liv på morgon göra!
Jag kände mig inte lika sjuk heller, vilket är en fröjd bara det. . ok jag snorar och hostar. Men känner mig inte febrig i alla fall.
Runt åtta kom R ner då käka vi god frulle med ägg och grejjor. Sen skulle R iväg och hjälpa min farfar att flytta. Kraken.
Vi gjorde oss iordning.. Ninas morgonsysslor var väldigt viktiga... hon skulle välja kläder, de skulle vara rosa läppglans och rosa ögonskugga "jag ska ha som du,fast rosa...." ok, mamman duttar på lite lite granna... sen skulle det vara hårspray och jeansjacka samt solglasögon.. Ni kan ju tänka att jag gick ut med värsta hollywoodbruttan...på 4 år!
Vi hade ett par uppdrag!
Först hämtade vi ut Ninas nya skor som vi returbeställt efter många om och men.
Sen så styrde vi kosen mot PeWes där vi fika på lite bulle... mysigt så. Ronja skulle riva inredningen samtidigt som hon tryckte in hela bullen i munnen. Nina skulle ha sina nya springskor...ja ni vet rosa... men de var faktiskt bruna oxå...så vi meka på dom, fikade klart..
Nästa uppdrag- solhatt. Till Nina.. det var tvunget. .. Ronja hade ju en- jag menar halllå dumma morsan!
Ok, vi gick till Lindex. Och det var ju också intressant. Jag ska börja å berätta att Nina är inte den som "vill ha det å det" i affärer... Men idag så passa inga hattar eller kepsar utan hon skulle ha en klänning,klackskor och nåt löshår i tofs.... NEJ Nina... vi ska ha en hatt.
Prova ut någon nu som du tycker är fin... mamman svettas och lillasyster inventerar alla kalsonger....hej å hå..
Till slut efter många om och men kom vi fram till en turkos solhatt med blommor, jättesöt... vi ska betala... Nina ska inte betala.. ett mindre utbrott.. efter det gått över betalar vi. Och går vidare..
Ett till uppdrag slutfört...ta ut lite pengar.. Sen bär det av mot Handelsträdgården. Yay!
Där får vi hjälp av Solveig med lite grönsaklingar... söta perenner å penseer samt en sulfina och 18 liter jord... ja vi packade allt på vagnen...och så gick det lite bakåt å lite framåt till lekparken.. där skulle det gungas... gungeligung...lillasyster somnar.
Vi går in på djurbutiken där köper vi tre firrar å en växt å ett par grisknorrar till hundarna... Sen bar det av hemåt. Lunchtime.
Ronja vaknar när vi kommer innanför dörren.
Resten av dagen har flytit på...planterat och fixat... varit ute med hundar och badat hundar för de badade sig själva i putlabäcken..
Nu sover barnen.
Jag och R ska käka tacos och titta på en film.. tror faktiskt det blir den på 4an om jag känner min sambo rätt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar