tisdag 21 april 2009

kvitter på olika sätt

Inatt har Ronja varit sådär besvärlig igen.... förstår inte riktigt vad hon gör. . Eller varför hon är vaken.. Men runt tre vaknade hon i alla fall.. Jag tog henne in till oss. Men efter en halvtimme var hon fortfarande som en torped i sängen.. Jaha, ner och göra välling... Tog barnet på armen och stegade ner. Passade på att ta en ipren då min mensvärk bulta typ ner till fotknölarna. OCH jag vaknade med halsont också,skiit.. Med vällingen färdig gick vi till Ninas rum, hon hade ju knallat in till oss som vanligt. Tänkte- då försöker vi där. Och jag måste verkligen säga den sängen är inte byggd för mej.. jag vill ha mjuketimjukimjuk säng.. den är not so much mjuk. Skitesamma, hon klunka i sig vällingen som vanligt.
Det blir bara en virvel i flaskan så är det slut.
In med ljuddämparn...
såå så natti natti... butt butt på rumpan ... -"voffvoff, mjaaaaumjauuuu... lallalalallaaa".. -"nej Ronja... sova...-"voffvoffvovov,mjaumjauuu...lalillillill... " ja det fungerade ju inte så värst.. La in henne i sin säng igen då jag kände att mitt tålamod började leta sig ut genom öronen. ... Hon lugnade ner sig inne hos sig en stund men så blev det lite högljutt igen, försökte igen inne hos oss.. i den mjuketimjuka sängen... OCH hon somnar efter en stund, FINALLY! Med ett ninjasmyg trippar jag in med henne till sin säng... -"Ahhhhh, borrar ner huvvet i min kudde väl medveten om att om ca en timme börjar R:s snooze party, ja han är en snooze anhängare... trogen sådan. Själv så fixar jag det inte. Jag blir mer trött. I alla fall.. Jag samlar ihop lite armar och ben från Nina som hon sprider proppelerlikt ut när hon sover. Och slappnar av.
"kviddetvittkvittvkitt..."
Öppnar ena ögat och blänger mot fönstret vars rullgardin är väl nerdragen... hmm.
Borrar ner huvudet ännu längre i mina älskade kuddar-den som har flest kuddar när han dör,vinner!-
"kvidevittvittkvittkvitt.."
Snälla lilla pippin... håll KÄFTEN!
Ja, jag somnar om. R:s klocka ringer ett par ggr. Jag ställer om klockan lite..framåt. Blir en aning mer stressigt på morgonen med frulle,tandborstande,påklädande,kammande å allt det där som hör till.. .men det fick så vara!
Dagen flöt på med det vanliga. Lämna,promenix,ärenden,hemåhushåll,lunch,hämta,tjafs å trots.. Sen kom R hem,han handlade på vägen. Jag hade förberett till grillspett. Som han grillade.
Vi käkade gott.
Efter maten var vällingen slut... SLUT, hur kunde jag glömt det.
I alla fall R åkte och köpte Lelle. Nina kollade på sin playhouse Disney.
Ronja fick Lelle.
Jag gick ut med hundarna..
"kviddetvitt kvidetvitt... "
Den här gången kollade jag med ett leende mot pippin (var säkert samma).. Kvittret gav mig nu ett lugn.
Konstigt va?!
Väl ute med hundarna, så passa jag på med lite träning.
Oh dear. . .Det var länge sedan. Ok det vanliga kör vi ju hela tiden, vardagslydnaden... Men nu gjorde jag lite andra prylar...
Ja, jag har en hund som blir så till sig att hon vill göra allt på en gång..inte kanske just det jag ville nu då.. men det är ju bra om man kör igenom hela programmet så kanske nåt är rätt?! Ellerhur!?
Den andra hon är mer blåst och väldigt lycklig... gör verkligen inte som jag vill.. men är väldigt söt ändå.. Nåja, vi gjorde faktiskt ett par break throughs ändå- kändes bra.
Snart är det House.
Älskar mina barn och min R.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar