torsdag 2 april 2009

Lilla täppan!


Idag har jag varit i fixar Mode.

I förmiddags satte jag Ronja redo för vila i sin vagn ute på gården. Och tog fram mina stora redskap. En matkniv,sax och en leksaks räffsa. Proffsigt, jag vet. Men en bra kvinna reder sig...

I alla fall. Vi har haft en bamse hög med sten bumlingar i ett hörn. Och listen har ingen linje...

Så jag byggde en helt enkelt.

Det är så enormt roligt att pyssla där ute! Vill bara ha redskap så jag kan grejja ordentligt!

Men jag är nöjd med reslutatet so far. Jag vill ju givetvis sätta massa blommor och så. . Men vill inte grejja för mycket eftersom jag inte vet vad som kommer upp än.


Inomhus har fixet fortsatt. Jag attackerade soffan med dammsugaren och alla munstycken.. inte samtidigt forstås men med en aggresiv framtoning.. resultatet blev en fotbollsplan mindre grus/sten och sand. Och ca tretton husdjurskostymer... najs.

Sen har alla lister fått sig en dammsugning med det där håriga munstycket ni vet, bra grejjor .Så golvlister och dörrlister är som nya! Även lite prång med som man inte kommer åt annars om man inte lägger manken till. Ja just så under kyl och rys och bakom spisen.. även ett gäng pälsbollar där..


Även Ronja fick sig en duning. Hennes lugg var på tok för lång. Och det är inte det enklaste att klippa en ett åring... Men nu är hon i alla fall toppad! Klippte även det andra med. Bra att toppa det lite med.
Och så har vi tvättat. Och Robban åkte iväg med hela sopsorteringen som belägrade vår tvättstuga. Sen städa han ur volvon, det behövdes.

Imorgon kommer svärmor! Trevligt trevligt!

1 kommentar: