onsdag 15 april 2009

president hund

Jaha ja nu har man gått å fått kändis hund då! Idag när jag och barnen promenera med hundarna kom en dam som jobbar som lärare på Transten hon har ALDRIG kommenterat mina hundar innan, och vi har ju möts en del innan. Men idag. -"är det en sån där hund som presidenten har, en sån där portugisisk vattenhund?" -"ja, delvis svarade jag och peka på mamma Cayenne. -" Ja jag gissade på det eftersom svansen såg likadan ut!"
Jag har inte någon koll på Obamas hundval, dock har jag hört/läst npt om att han skulle skaffa hund. Men nu lite nyfiken så jag kollade upp jycken, en Bo. Som var väldigt lik Tippex även till färgen, inte lika mycket vitt dock. EN trevlig hund med fart i är det i alla fall. Om jag skulle beskriva rasen med ett ord skulle det få bli: Livsglädje. Nu om jag klippt henne annorlunda...skulle hon sett det då? De flesta säger Springer Spaniel, men har även hört Border Collie och "fågelhund"..
Idag får ni gratulera mig, jag har sorterat ut Ninas gamla kläder, som jag sorterat innan, men nu var jag ute efter alla 86 kläder. De plockade jag ihop så vi kan tvätta å hänga in hos Ronja som växer en aning på längden. Sen så Ställde jag 86/92 synligt så vi kan plocka ner till vintern. Fiffigt!
Badning.. Ja ett projekt för sig. Ronja är en vilde! Hon dyker med huvudet före rakt ner ivattnet och hoppar runt som en groda!
Nä nu ska jag titta vidare på Rent Hus och sen Greys Anatomy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar