måndag 6 april 2009

Full rulle!

Grillpremiären



Jisses va det har gått i ett här hemma. Har inte ens haft tid att sitta och skriva av mig lite här på några dagar!!

Men med besök av svämor, Corres kalas,premiäråka och premiärgrilla så har det varit toppenbra! Underbart väder och perfekt helt enkelt!

Vi börjar med att vi tagit ut Judgen, ja vi har tagit hem Judgen hit alltså. Nu står pärlan på det berömda inne i garaget här. Och så har vi varit ute och glidit. Kan jag bara säga. UNDERBART!
Barnen gillar det och vi gillar det! Super kul!

Svärmor kom på en snabbvisit i fredags. Hon hade med sig en miljard grejjor! Me like!
En pappkasse med tupperware, en med krukor, massa handdukar och dukar och ett par gardiner. Rena rama julafton!
Och så bjöd hon på Pizza och det var ju så mumsigt!
Vi fikade, dippade grönsaker drack ett glas vin och tittade på Så ska det låta. Jätte trevligt!

I lördags bar det av till Tälle och Busiga Corre som fyllt ett helt år! Där bjöds det på mycket gott fika och trevligt sällskap!

Och mitt i alltihop åkte Robban och Nina till JULA och köpte en grill. Våran första grill till våran uteplats. 199kr. Mmm det ni!
Och så grilla vi kött. Som vi åt med pommes,sallad och lite såser. Underbart. Vi satt till och med ute på altan och åt! Och så grillade vi dan där på med! Spare Ribs och potatisgratäng.
Jag kan inte beskriva hur underbart jag tycker det är med en uteplats. Nina älskar att var där och jag tycker det är hur kul som helst att få göra egna rabatter och påta och så... Men som sagt så saknar jag en del redskap, men det kommer!

Idag satt vi ringblommor som jag fått av mormor. Nina fick en egen kruka som hon fick så i. Det var poppis! Jag sådde på två ställen, tror det kommer bli väldigt fint, om det tar sig!
Jag funderar lite på listen.. den är ju full i smultron, hela rabatten. Jätte mys med smultron... men jag skulle gärna vilja ha lite annat där i med.. ska jag ta bort lite... ? jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga...
Jag fixade i alla fall till stenplattorna framför förrådsdörren idag, det blev jättebra. Nu ska bara allt bråte bort som förre ägaren lämnat kvar...

Idag blev flickornas gardinlängder till kappor. Väldigt nöjd. Min kära mormor hjälpte mig och lånade ut sin maskin. Det slutade med att jag mätte och klippte och hon sydde. Teamwork.
Mysmormor! Hon tycker jag syr för sakta... haha!
Ett par jeans la vi upp oxå. Vilken produktiv dag!

Nä nu tar jag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar