måndag 20 april 2009

fullt upp

Idag har fixar Pia varit framme. Fått mycket gjort minsann!
Efter frulle stund i morse och klä på göra ordning alla barn inklusive mej då klev vi iväg till gammelmormor. Där fick vi lite fika. Sen gick jag och Nina på våra uppdrag! Ronja stanna kvar. OCh vi skulle få lunch när vi kom tillbaka. Gös, underbart!
I alla fall vi stega iväg till Apoteket först. bara det är ett uppdrag i sig på en måndag om man ska ha receptbelagda saker. Jag skulle ta ut två vätskedrivande åt Cayenne. De hade bara en hemma, så ska hämta en andra burken i morgon. Medan vi var där inne, så kollade vi på tandborstar. Dags för nya. De hade fem myror e fler.. tandborstar! Å rosa! Nina i extas. Så hon valde en rosa till sig och en blå till Ronja..viktigt det där. Jag hitta även till oss. Sen hudlotion och ipren stod också på listan.. Då mina äggstockar gör frivolter i magen, jäkla mensvärk! Bamse tuggisar skulel vi tydligen oxå ha...
Sen var det av till banken. För att sätta in pengar till förgasaren. Och jag var teknisk!! JAg prövade den där insättningsautomaten, spännande! Funkar kalajs! Vidare gick vi till HSB för att lämna underskrifter från orförande på kvittot för diskmaskinen, så vi kunde få ut på fonden. Funka oxå bra. Under hela tiden har Nina visat alla sitt fina nagelack som hon fick igår av mormor! Alla var jätte impade...jag lovar .-)
Sist så gick vi till konsum.
Mamma kom oxå och luncha, trevligt!
Väl hemma så tog jag tag i Ronjas kläder... hon växer den damen.. Nu har i alla fall Corre en del...hähä...
Igår möblerade vi om, det vart riktigt bra! Jag gillar att möblera om.. men det var ju ingen nyhet..
nä måste ta en Ipren nu, aj...

2 kommentarer:

  1. Hehe du e en riktig dundermorsa :0)
    Corre kommer nog att bli jätte glad över kläderna....puss på er :)

    SvaraRadera
  2. dundermorsa... näää nä. LÅNGT ifrån!

    SvaraRadera