tisdag 10 februari 2009

What a day!!


Ojjoj oj...

Idag har det varit smått hektiskt.


Vi började morgonen som vanligt. Upp,frukost klä på barnen och allt som hör till.

Tog ut Texaz på en kiss.

Vi gick till dagis med Nina. När vi kom tillbaka så skulle jag och hundarna gå till mormor på fika.

Jag klädde på Texaz sin tröja....kallt ute..

Vi skeva iväg.. Texaz åker så fint i sufletten på vagnen.... ja det får en del huvuden att vridas... när jag kommer trallande med två hundarna barnvagn en hund i sufletten och ibland en unge på ståbräda.. haha.

I alla fall vi landa hos mormor fikade lite... jag upptäckte att det rann ur Texaz öga?!

Efter en stund kolla jag närmre på det. Ögat såg irriterat ut. Kollade igenom. Och jag hittade en bit utav en kattklo ovanför i ögonbrynet typ... aha... hon har blivit riven i ögat... shit!

Vi hade egenligen tid i morgon för återbesök efter urinvägsinfektionen och vaccinering samt id-märkning. Men nu när jag ändå hade barnvakt åt Ronja och Nina på dagis så passade jag på att gå ner. Vi skulle få lunch hos mormor.

Jag satt ner och vänta. Som tur va hade min vett tid att ta in mig! Vi det laget fick jag ringa mormor och fråga om hon kunde ge Ronja ma, det gjorde hon så gärna jag skulle komma så fort jag kunde!

Han kollade ögat och vi såg en ytte pytte reva båda två... Så då skulle vi söva henne och färga hornhinna och skrapa eventuella rester av hornhinnan med tops. Och ha i salva.

Hej och hå. Snäll som han var vaccinera han och idmärkte henne på en gång. Blev på så sätt reducerat pris på den fronten. Frisk är hon från urinvägsinfektionen nu iaf. Men nu får hon ögondroppar och salva.

Vid det laget är Pia liiiite tidspressad Klockan ticka mot halv ett.... jag ska hämta Nina kl ett.

Strax efter halv ett var vi tillbaka hos mormor efter Texaz fått sin uppvaks spruta jag diverse recept och faktura underlag och intyg. Ronja hade ätit som en häst (stekt fisk och potatis) och sov när jag kom. Jag sleva i mig maten. Och hundar och Ronja fick stanna och jag drog för att hämta Nina.... pust...

När jag kom till Transten ungefär kom jag på att pappa hade varit till stan, jag prövade ringa. Han kom så snällt till dagis. Körde oss hem så jag kunde hämta pengar till Apoteket och köra oss till mormor, så snällt för Ninas skull så hon slapp gå över hela Hallsberg!! Tack pappa!

Vi landade hos mormor, mamma ringde ocj vill fika med oss.

jag passae på och gå till apoteket och ta ut medicinerna och gå till konsum och handla välförtjänta SEMLOR!

När jag väl kommer fram för att lungt försöka sitta ner.

Ringer min bror och säger att han behöver kattburen... No No inte än... jag ska fika. Lugna puckar.

Efter vårat fika så trär vi på kläder och drar oss hem. Så Peter skulle hinna hämta kattburen i tid, han skulle Till Örebro å hämta sin kisse.


Det har säkert hänt mer... men bara detta vart ju en hel novell...

Och jag är helt färdig!



1 kommentar:

  1. Haha sådana dagar är för härliga, de känns att man lever då :0)... Hoppas lilla Texas mår bra nu...kram

    SvaraRadera