torsdag 19 februari 2009

mmm marabou

Ja som titeln lyder.. faaan va gott det är med choklad...
Barnen är nyss lagda de var trötta tidigt idag. Ronja hade i och för sig ett race inatt mellan typ tre och halv fem, fem... piggelin..
Nina har det varit fullt ös på sen kvart i sju i morse, dagis och leka hemma hos Niklas. Gör inget om de sover så en annan får lite lugn och tänka över lite packning.
För....
Resan blir AV!!!! Jippy!
Va kul det ska bli. Nu ska vi bara se om jag kommer ihåg allt som ska packas. Men det tror jag nog :-D
Ska bli skönt att komma iväg och göra något annorlunda. Tror Nina och leo kommer att ha super kul!

Idag hämtade jag ju Texaz för återkollen. Det gick bra. Hon hade en liten liten prick på ögat efter han färgat och lyste med UV lampan. Men behandling med salva skulle fortsättas.
Jag sa inget mer än att hon var tillbaka till uppfödaren för att katten och hunden inte kom överens. Det stämmer ju det med. Jag har bara ingen större lust att förklara allt för honom om hon ska ner med hunden/hundarna, och det blir skitsnack åt alla håll. På någotvis tror jag hunden får lida mer då. Jag gav receptet och pengar till salvan åt henne.
Nu kom vi överens om eftersom det är återkoll igen om 10 dagar så skulle hon ringa sin vett i Örebro i stället för hon ska ändå in om tio dagar å vaccinera i smma veva och höra om han kan lysa ögonen då istället å bara skicka journalen från hallsberg... blir billigare och lättare på alla sätt. Och vi kan få ett avslut. Samtidigt känner jag ett visst ansvar eftersom det var min katt som rev henne i ögat.
Jag gillar i alla fall hans metod att behandla, har inte varit i kontakt med honom innan. En veterinär i Hallsberg som tar sig tid att förklara och fråga. Känns bra! Sen Cayenne fick en fel bedömning där nere är det en öm punkt... vill inte gärna annat än vaccinera å idmärka djuren där längre.. Men om jag kan få honom så kan jag tänka mig gå dit i första hand.

och jag undrar om Sylvester kände på sig att det var något "fel" Han har verkligen ALDRIG reagerat så starkt innan. Han är ju liksom filbunken personifierad. Jag tror de kan känna av varann...

Igår började Greys Anatomy! SÅ bra!

Igår fick jag försenad Alla hjärtans present. Svarta spets hipsters med två vita sidenbands rosetter. Jätte fina!! <3

Nu vill jag ha hit våren. Jag vill göra ordning på våran altan!!!
Det är mycket annat jag vill göra. Fixa färdigt trappen. Måla panelen vit, byta ut steg, måla väggarna grå. Sen vill vi byta ut golven där uppe dörrarna med... Byta ut alla tapeter eller måla utom i vårt sovrum... men men det kommer :-)

go kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar