onsdag 4 februari 2009

Hur i hela friden funkar det här då!

Ok. Nu ska vi se om jag klarar av det här.



Men tack Emma för tipset... den här var ju *host* relativt enkel trots lite online hjälp *röd om kinderna*. Haha!

Nåja. Även jag borde ju kunna klara av det här. Frågan är hur många som vill läsa om min vardag. Men det återstår ju att se :-)

Anyway så har det gått i ett här hemma. I fredags hämtade vi våran valp!

Allting kom ju så väldigt plötsligt men åndå inte. Sen Cayenne blev sjuk har vi ju pratat och smått planerat ett nytt hundköp. Bra frågan om när och var och hur.

Som om vi stampa på en gul kantarell i grön skogen då!

Jag och Ronja styrde stegen mot dagis i mitten på förra veckan, vi skulel hämta syrran.

Stötte på en mamma till som hämtat sin son på samma dagis. Hon hade med sig två valpar! Två söta Rottweiler valpar! Åååhh och pluttinutti och ja ni vet hur man låter när man ser en valp. Gud va sugen jag blir nu säger jag och berättar att vi pratat om valp ett bra tag. Ta den här säger hon?! Va?! Ja ha, ehh och ok... Hon förklarade att hon inte skulle ha kvar henne. Jag säger eok jaha och går vidare. Ringer upp Robban och säger du jag blev erbjuden en hund. Du vet hon som har rottisarna. Va! Ring henne, det här har vi ju pratat om, det är ju en toppen chans!

Efter det samtalet hämtade vi Nina och på tillbaka vägen mötte vi henne igen. Och sa att vi var jätteintresserade. Summan av kardemumman samma kväll hälsa vi på och bestämde oss. På Fredagen hämtade jag och Nina henne.

Hon har fått namnet Texaz.

Och den lillan fick gå till vetten idag. Eller jag fick bära henne dit.

Urinvägs infektion. Kall om rumpan... inte lätt!

Någon mer som varit sjuk det är Ronja. Hon har verkligen oroat mej och Robban. Natten till fredagen fick hon feber. Den gick över. Sen kom den tillbaka natten till lördagen. Och fortsatte hög hela helgen. Väldig hosta och mat och västevägrande. Våran lilla ett åring. Fy om man kunde ta det ifrån dom. Maktlös.

Igår fick vi iaf tid hos VC. Det var influensa och infektion. Även denna lilla på Penicillin.

Nu hoppas vi på friska och nya tag!

See ya...

1 kommentar:

  1. Hihi de funka ju kanon bra...får man bara hållas en stund :0)

    SvaraRadera