onsdag 11 februari 2009

shiny shiny....

I morse blev det en liten sovmorgon. För Nina gumman hade lite mardrömmar inatt, så tyckte hon skulle få sova en timme längre innan dagis. Skönt för en annan med...

Jag ringde vetten och uppdatera lite.. om hur ögat såg ut etc. Jag tycker att hon slokar med andra ögat med. Men det sa han att det var inte så konstigt med tanke på dropparna och salvan hon får i andra ögat... friska ögat liksom kisar ikapp. Men vi skulle hålla kontakten och så ses nästa torsdag igen.

Avmaskning pågår ju här hemma med. Igår klarade jag av Tigger och Pim-Pim inte fullt smärt fritt. Jag prövade även på Gazza som innan varit relativt enkel att avmaska innan.. Ha ha... nit anymore... Så idag hjälpte Robban mej med de de större gubbarna... Hihi det tyckte han var lite läskigt.. Många klor och tänder... HAHA.

Och jag har varit så duktig. Att försöka städa med två barn och en valp är en ren utmaning.
Men jag har lyckats ge köket en renovering. Alla luckor och målade ytor har skurat. Och fixat och donat.... Mycket nöjd! Nu blänker det så fint!
Gjorde ett litet ryck i hallen med. Imorgon ska jag försöka med resten.

Nina har varit på vattenlek idag. Hon hann bara hem och hoppa i pyjamasen och borta tänderna. Titta en stund på "Stanley" sen somna hon. Utslagen!

ÅÅÅÅ gardinerna från Jotex har kommit!!! Hämta ut i morgon. Jepp jepp!!
Imorgon får vi fin besök :-) Marina och Anders kommer på middag.. Kul!! De är minsann lite valpkollarsugna....hihi!!

Usch små kollar lite på kanalen Wild nu. Det är om kamphundar..fy fan. De är avlade för kamper. Ärrade, käkar avbrutna. Tikar som fått tänderna utdragna för de ska kunna paras utan att bita.... fyyy fan säger jag bara.. veterinärer och en grupp som försöker räddade som räddas kan.. de ena vågar inte gå, de andra bara darrar. Ingen vet vad kärlek,vård och omtanke innebär. Man blir gråtfärdig. Jävla idioter som hestar sina hundar till detta!!

Och på tal om hundar.
Lite om fördomar...
Vissa regerar starkt på ordet Rottweiler.
- åå det låter stort å farligt!? (okunskap, vet inte vad som är fram å bak på en hund....)
-Det är en sådan där värstinghund va?! (ren fördom efter alla löpsedlar om alla jävla idioter som skaffar "häftig" hundras som penisförlängare och inte vet hur man ska hantera den!)
-Jasså de är små och söta de från början också... (no commments...suck...)

Men har även hört väldigt goda ord. Från lite mer.... kunniga människor...
- Blir en jäkligt bra hund det där med rätt uppfostran! (Schäferägare)
- Å va kul det ska bli och få se henne växa upp här! (grannen)
- Lite mer "bruks ras" än vad jag trodde ni skulle skaffa, men det blir nog skitbra! (kompis)

Nä nu ska jag titta vidare på det här programmet det var intressant!

1 kommentar:

  1. Jag älskar rottisar :D och har alltid gjort, så jag e riktigt avvis på er hehe...mao bry dig inte i vad folk tycker alla e avundsjuka helt enkelt :0)

    SvaraRadera